Evenimentul anului: dupa 70 de ani, sau mai bine spus o era comunista, si 17 ani de tranzitie, Ford revine in Romania pentru a produce autovehicule. Si daca in anii '30 Ford producea in Bucuresti, acum compania americana s-a mutat in Banie.
Dupa mai bine de doi ani si jumatate de negocieri, Ford a achizitionat uzina din Craiova, principalul sau concurent in cursa pentru fabrica din Banie, General Motors - cel mai mare constructor american, neinregistrand o oferta finala.
Pretul oferit de Ford este de 57 de milioane de euro, insa va achizitiona numai uzina propriu-zisa, nu si toate activele companiei Automobile Craiova.
Componenta cea mai importanta a contractului semnat de catre reprezentantii Ford atat in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, pe 12 septembrie, versiunea in limba engleza, si pe 14 septembrie, la Craiova cea in romana, o reprezinta valoarea investitiilor, a cheltuielilor cu dezvoltarea si, desigur, cea cu majorarea numarului de angajati din cadrul uzinei craiovene.
Potrivit reprezentantilor companiei, Ford se angajeaza la investitii de 675 de milioane de euro in urmatorii patru ani, la majorarea capacitatii de productie a uzinei de la 100.000 de automobile, cat este in prezent, la 300.000 in 2012 si in plus 300.000 de motoare, ceea ce corespunde unor venituri de 2,8 miliarde de euro, din care 2,5 miliarde realizate din export - 90% din automobilele ce vor fi produse la Craiova vor fi exportate in Europa, la fel si 70% din motoare.
O crestere importanta va avea si numarul angajatilor, care va ajunge de la 3.900 cati sunt in prezent, la 7.000 in 2011, si chiar la 9.000 in anii urmatori.
Unul dintre cei mai fericiti oameni din intreaga operatiune de venire a Ford la Craiova a fost Antonie Solomon, primarul Craiovei. "In acest moment sunt cel mai fericit primar din Romania. I-am asteptat 60 de ani pe ameri