La aproape doi ani de la prezentarea versiunii cu trei usi a lui S3, versiunea sport a modelului de segment compact, Audi revine alaturi de A3 facelift, cu S3 Sportback.
Principalii constructori, atunci cand vine vorba de lansarea unei versiuni sport, intai o lanseaza sub forma unei caroserii cu doua usi - iar cel mai recent exemplu este atat BMW M3, dar si Audi S5 si S3.
In cazul lui Audi, versiunile sport "S" detin o cota importanta din vanzari, in comparatie cu marcile concurente. Tocmai de aceea, constructorul german a marit gama lui A3 atat prin realizarea faceliftului, care preia elemente de design de la A3 Cabriolet, prezentat in iarna anului trecut, dar si S3 Sportback - adica versiunea cu cinci usi a modelului compact.
Din punct de vedere al designului, noul S3 dispune acum de farurile cu LED-uri, noul element de design al constructorului german.
Imediat cum intri in cockpit, primele elemente care se remarca sunt scaunele sport de tip "scoica" - disponibile optional si care ofera un suport lateral similar celor din masinile de competitii, volanul sport cu partea de jos "turtita" si pedalierul din aluminiu cu insertii de cauciuc. Feelingul oferit de catre masina este ca nu vei parcurge un simplu traseu, ci unul de raliu.
Motorul ofera un sunet puternic, in timp ce plaja de turatii este una mare, zona rosie fiind la aproximativ 6.500 rpm. Ca orice propulsor sport pe benzina, acesta "se simte bine" numai atunci cand este dus la peste 4.000 rpm, rezerva de putere fiind semnificativa. Spre exemplu, atunci cand se parcurge un traseu virajat, asemenea unuia de raliu, in treapta a patra se poate rula incepand de la 60 km/h si pana la 160 km/h, in timp ce treptele a cincea si a sasea sunt destinate cu precadere rularii pe autostrada. In plus, comportamentul dinamic este sustinut de suspensia "magnetic ride", care isi regl