Piete precum Romania nu au motive sa fie dezavantajate in procesul prin care industria publicitatii isi revine dupa socul produs de criza ultimilor ani, cred Mainardo de Nardis, CEO al retelei globale OMD, si Maria Luisa Francoli, Global CEO al retelei MPG. "Romaniei ii ia mai mult timp sa-si revina, dar acest lucru nu are o logica foarte solida", crede Mainardo de Nardis. Cei doi au raspuns intrebarilor HotNews.ro pe marginea The Festival of Media - Global, eveniment desfasurat saptamana trecuta la Montreux, Elvetia.
Rep.: Cat de in urma este industria de publicitate fata de evolutiile din tehnologie si media digitale?
Mainardo de Nardis: Nu cred ca industria publicitatii este in urma. Dar cred ca in industria noastra criteriile dupa care sunt alocate investitiile nu sunt lineare. Se fac in etape, in mod normal. Cateodata, ai facut un pas, dar nu l-ai facut pe urmatorul: esti in urma cu un pas, dar il faci deja in mintea ta. Pe de alta parte, noi ca industrie suntem in situatia de a putea investi atat cat ne permit clientii nostri, caci investitiile nu sunt infinite. Ideal, ne-am dori sa investim in milioane de lucruri care sunt fascinante, pentru ca vrem sa aflam mai multe despre consumatori, pentru ca dorim platforme de tranzactionare online, vrem comunitati online pe baza carora sa masuram ce fac si vor consumatorii. Ce vrem noi este infinit.Mainardo de Nardis: In privinta noilor tendinte, reteaua OMD a facut investitii semnificative pentru a fi in pas cu acestea. De exemplu, in ultimele sase luni am lansat un nou instrument, numit Antenna, care ne ajuta sa ascultam, sa monitorizam si sa intelegem ce fac si spun consumatorii despre anumite branduri, in toata lumea. Instrumentul a fost inventat in Asia si din Asia l-am transpus in intreaga lume. Este nevoie de investitii mari in ceea ce priveste social media, ca sa inveti cum sa-i asculti si