CNA a decis, marti, sa opreasca de la difuzare campania pentru Rosia Montana, apreciind ca spoturile TV in care se afirma ca "Noul proiect Rosia Montana aduce Romaniei 4 miliarde de dolari" contravin reglementarii potrivit careia publicitatea trebuie sa informeze corect.
Cu doar doua zile inainte de sfarsitul campaniei respective, CNA a luat aceasta decizie la capatul unor discutii in care s-a pus problema cat ar aduce acest proiect statului roman intr-o forma sau alta si cat din cei "4 miliarde" doar "raman in Romania" si cat ar reprezenta "investitii", cum se sugereaza in spoturi.
CNA a luat aceasta decizie pe baza unei pozitii a Consiliului Roman pentru Publicitate (RAC), ce arata ca:
"Succesiunea in spoturi a afirmatiei "In ce proiecte ar trebui sa investeasca Romania 4 miliarde de dolari?" si a afirmatiei "Noul proiect Rosia Montana aduce Romaniei 4 miliarde de dolari" pot induce consumatorului ideea ca cele 4 miliarde de dolari sunt in totalitate la dispozitia statului roman pentru a fi investite de catre acesta in proiectele propuse in raspunsurile obtinute prin vox-pop".In fapt, din datele prezentate chiar de compania Rosia Montana Gold Corporation pe pagina de internet (...) rezulta ca din cele 4 miliarde de dolari introduse in economia romaneasca (...) doar 1,8 miliarde de dolari sunt beneficii directe ale statului.Prin aceasta se incalca reglementarile Codului de Practica in Publicitate privind evitarea afirmatiilor sau reprezentarilor ce pot insela consumatorii.
RMGC a raspuns, deja, pozitiei RAC, propunand drept solutie:
se va preciza ca 4 miliarde de dolari reprezinta beneficii directe ale statului roman, intr-un cuantum evaluat la 1,8 miliarde de dolari, respectiv beneficii indirecte pentru economia Romaniei, intr-un cuantum evaluat la 2,2 miliarde de dolari.
Spoturile au fost realizate de shop-ul de creatie