Coca-cola vinde sticle cu nume româneşti. Ion, Maria, Gheorghe. Iar dacă eşti printre Istvanii, Ilonele şi Janosii din Secuime, Coca-Cola nu are nevoie de banii tăi. Sau are? Află mai jos, din comunicatul unei mişcări civice maghiare şi din răspunsul Coca-Cola.
Mai întâi, comunicatul mişcarii Igen, tessék! - Da, poftiţi! Coca Cola HBC Romania, distribuitorul şi coordonatorul activităţii de marketing al faimoasei băuturi răcoritoare, a lansat o campanie inedită în luna mai. Campania se bazează pe succesul abordărilor similare la nivel internaţional, cu prenume autohtone alăturate denumirii mărcii. Aceste sticle inscripţionate cu nume variate sunt, conform primelor ştiri/primelor informaţii, foarte populare printre consumatori. Mişcarea Igen, tessék! - Da, poftiţi! crede că, dacă Coca-Cola ar ţine cont de răspândirea limbilor şi numelor de botez din Ardeal, şi-ar mări enorm eficacitatea campaniei. Dacă ardelenii ar avea posibilitatea să cumpere şi sticle cu alte nume pe ele decât cele româneşti, firma ar atinge un nou grup-ţintă important pentru acţiunea ei. După metodologia internaţională a Coca-Cola, prenumele sunt alese după statisticile de botez actuale, pentru ca băutura să-şi găsească cât mai mulţi cumparători. Este evident că în comunitatea maghiară găsim prenume diferite de cele româneşti, purtate de mii şi mii de persoane în tot Ardealul. Astfel, János, István, Ildikó, Enikő , András şi Sándor , ca să nu îi menţionăm pe toţi, zeci şi zeci de mii de oameni rămân cu gura căscată atunci când îşi caută numele pe rafturi. O experienţă cel puţin neplăcută, dacă nu jignitore, pentru ei. Dar şi mai neplăcută pentru firma Coca-Cola. Bănuim că aceşti maghiari nu vor avea satisfacţie cumpărând o sticlă inscripţionată “Viorica”, „Constantin” sau „Ionel”.
Citeşte AICI tot comunicatul şi răspunsul Coca-Cola.