În perioada 1 - 25 septembrie se desfăşoară la Bucureşti cea de-a XX-a ediţie a Festivalului Internaţional „George Enescu". Despre noutăţile acestei ediţii am discutat cu Mihai Constantinescu, directorul agenţiei de impresariat artistic ARTEXIM, societate care organizează Festivalul.
Festivalul Internaţional „George Enescu" a avut o istorie destul de zbuciumată, cu multe întreruperi şi poticniri. A început puternic în 1958, când societatea comunistă dorea să arate Occidentului că se pot desfăşura evenimente culturale importante şi în ţările socialiste. Până prin 1971, când a fost întrerupt din motive obscure. S-a reluat în 1991, dar a urmat o altă perioadă de întrerupere. Deşi a reînceput în 1995, considerat anul conceperii festivalului, „naşterea" lui, în structura deja recunoscută, pare a fi anul 1998.
Cu cât timp înainte începeţi organizarea festivalului şi cu cine lucraţi?
M.C.: În 2001 mi s-a cerut să fac o paralelă între Festivalul de la Bucureşti şi Festivalul de la Salzburg. Festivalul de la Salzburg are o altă structură de program, dar este la fel, un festival foarte cunoscut. În festivalul de la Salzburg lucrează permanent 180 de persoane, el fiind ţinut an în an. În timpul festivalului lucrează în jur de 460 de persoane. La noi, între cele două ediţii lucrează 9 persoane, iar în timpul festivalului grupul nostru de colaboratori se ridică la 70-80 de colaboratori, dintre care 90% sunt voluntari, studenţi.
Pentru ei este o practică foarte bună şi foarte mulţi dintre cei care au venit acum beneficiază şi de un instructaj special cu o firmă de management de leadership. Se pare că le place foarte mult acest lucru. La cât de mare este acest festival încă mai sunt multe de făcut, dar ne descurcăm. Programul următorului festival se anunţă cu un an înainte. Există un an de pregătire şi după aceea este anul în care se anunţă şi urm