Aglomerarea traficului cu 25.000 de maşini aduse de studenţi, lipsa locurilor de parcare, unda verde care nu funcţionează aşa cum ar trebui şi lipsa centurilor de ocolire sunt câteva dintre elementele ce compun traficul infernal din Cluj-Napoca.
Citeşte şi
Întârziere record! Sute de clujeni, blocaţi în staţii timp de două ore
Traficul rutier a devenit un coşmar în Cluj-Napoca, odată cu începerea anului universitar şi a celui şcolar. Fie că e vorba de studenţi care se grăbesc la seminarii, fie de elevii care aglomerează mijloacele de transport în comun în fiecare dimineaţă şi după-amiază, sau cei care se îndreaptă la serviciu în primele ore din zi, aglomeraţia din oraş este asemenea unei picături chinezeşti pe nervii clujenilor.
Potrivit estimărilor Poliţiei Rutiere, din 1 octombrie, în Cluj-Napoca sunt cu 25.000 de maşini mai multe, care se adaugă la cele peste 100.000 de autoturisme înmatriculate în oraş.
Aglomeraţia rutieră se concentrează în jurul arterelor de intrare în oraş, şi în cartierele mărginaşe. Mărăştiul şi Mănăşturul sunt cartierele „negre” pe harta circulaţiei, la fel şi străzile Corneliu Coposu şi Calea Baciului, potrivit comisarului Florin Goia, şeful Biroului de Siguranţă a Circulaţiei din cadrul Serviciului Poliţiei Rutiere Cluj. Dacă ne referim la intervalul orar, lunea şi vinerea sunt cele mai grele zile în trafic, dar şi duminica, când clujenii se întorc în oraş. O soluţie pentru aerisirea arterelor de acces în oraş ar putea fi centurile de ocolire.
Dacă porţiunea de Autostradă Gilău- Turda va fi dată în funcţiune de la 1 decembrie, aşa cum se doreşte, 15% din maşini ar dispărea din oraş, estimează poliţiştii rutieri.
Unda verde funcţionează de jumătate
Printre soluţiile găsite de autorităţi pentru descongestionarea şi fluidizarea traficului se numără şi sistemul de semaforiza