Fie ca vand pe piata externa sau pe piata interna, tinerii antreprenori care dezvolta softuri de monitorizare a activitatii pe calculator a angajatilor sau softuri pentru constructii, asigurari, medicina, farmacii au intrat in afaceri cu marje de profit intre 20% si 30% pe o piata in crestere accelerata.
Trei tineri informaticieni, Adrian Roman, Dan Gurghian si Ionel Orza, au fondat compania Amplusnet in Targu Mures in 2003, care le aduce 500.000 de euro din vanzarea de aplicatii soft in afara Romaniei.
"Acesta este domeniul in care toti aveam un background, deci s-ar putea spune ca mai mult ne-a ales afacerea pe noi decat noi pe ea. Aveam cativa ani de experienta in programare, project management, comert electronic si alte activitati specifice domeniului, insa nu aveam experienta la nivel de business propriu", a declarat Adrian Roman, unul dintre fondatorii companiei.
Ideea afacerii lor a constat in dezvoltarea de produse software proprii pe care ulterior sa le promoveze si sa le vanda pe internet. "Primul produs avizat a fost unul de monitorizare a activitatii pe calculator a angajatilor. Odata cu soft-ul Cyclope s-a nascut si compania Amplusnet", a spus el.
Investitia initiala s-a ridicat la 3.500 de euro si a constat in calculatoare si soft. "Pe parcursul primilor ani profitul a fost reinvestit. Ulterior, am inceput sa investim in echipamente si angajati", a precizat el.
Afacerea fost demarata cu trei angajati, in prezent lucrand in companie 15 oameni. "Acum am ajuns la 15 angajati si procesul de recrutare va cunoaste in perioada urmatoare un trend ascendent", a precizat el.
Compania are clienti din doua categorii, respectiv utilizatori casnici si companiile mici si mijlocii. "In ceea ce priveste produsele business putem spune ca orice companie/institutie publica ce are minimum zece calculatoare este un potential client",