Trenurile nu circulă bine nici vara, darămite iarna. Lucrătorii din cadrul Regionalei Braşov avertizează că întârzierile în circulaţia pe cale ferată vor fi frecvente, din cauza macazurilor care trebuiesc curăţate manual de zăpadă. Cele mai mari întârzieri sunt provocate însă de căderile de copaci peste şinele de cale ferată. În vremurile bune aceste căderi erau întâmpinate de angajaţi speciali, care tăiau copacii şi crengile din apropierea liniilor
Înainte de revoluţie, România deţinea locul 3 în Europa ca nivel de reţea feroviară. Trenurile puteau atinge 160 de km/oră şi erau cel mai punctual şi sigur mijloc de transport. Acum, viteza medie a trenurilor comerciale este în medie 40 de km/oră, iar întârzierile sunt la ordinea zilei, depăşind zeci de minute. Căderea zăpezilor nu a adus veşti bune pentru călătorii CFR, primele trenuri blocate fiind înregistrate în weekend. Lucrătorii CFR avertizează că asemenea situaţii vor fi frecvente în sezonul rece, căci, vorba preşedintelui, iarna nu-i ca vara. Din cauza disponibilizărilor masive, nu mai există oameni suficienţi să cureţe macazurile de zăpadă. „În timpul ninsorilor, acestea se înfundă cu zăpadă şi nu se mai poate asigura schimbarea parcurselor în staţii. Din lipsă de personal, nu mai sunt oameni care să cureţe macazurile. Înainte, aceste macazuri erau deservite de mai mulţi angajaţi, acum însă ele au rămas în sarcina unui singur impiegat”, a declarat Alexandru Lorincz, lider la Sindicatul Comercial.
Un impiegat la mai multe macazuri
În general, un singur impiegat se ocupă de macazurile dintr-o staţie de tren. În cele mai multe cazuri, macazurile se află în capetele staţiei, la distanţe chiar şi de 1 kilometru. Impiegatul face ture între ele, iar când ninge cu generozitate, macazurile se umplu repede de zăpadă.
Totuşi, riscurile ca trenurile să deraieze din cauza blocării macazurilor