Un reporter al "Ziarului de Iasi" a testat, pe viu, automotorul Siemens, tren nemtesc de import care face legatura intre Iasi si Bucuresti. Pastrind proportiile, vagonul este similar cu cel de tramvai, nefiind compartimentat. In Germania este folosit de navetisti pe distante scurte, nicidecum pe trasee de 400 de km ca la noi Stinghereala, curiozitate si putina iritare. Plus o vaga senzatie de disconfort. Cam acestea sint impresiile celui care incearca "Sageata albastra". Reporterul "Ziarului de Iasi" a testat la traseu cel mai nou tren de pe caile ferate, automotorul Siemens. Fiecare astfel de vagon costa aproape 2,7 milioane de euro, iar contractul total, pentru 120 de vagoane, este estimat la 320 de milioane de euro. "Calatorul de incercare" a fost perfect pentru misiune: auzise, ca toata lumea, numai din presa, de "sageata", dar nici macar nu o vazuse in realitate. Interiorul ca la tramvai, fara compartimente Ieri dimineata, ora 5.30, Gara Veche Iasi. "Trenul Intercity «Sageata albastra», in directia Bucuresti, va pleca la ora 5.40", anunta crainica CFR. Pe peronul liniei a treia nu sint mai mult de 30 de persoane care asteapta. Trenul nu e pe linie, desi trenuri cu plecarea mult mai tirziu de 5.40 sint de mult in gara. Ma simt de parca as astepta tramvaiul. La 5.33, apare, silentios, "Sageata albastra". Un bot aerodinamic, stralucitor, cu reflexe argintii, cu suprafete impecabile, geamuri largi prin care se vad interioarele luminate "a giorno". Cei de pe peron dau sa se duca inspre usi, dar se opresc ca la un semnal: nimeni nu stie cum se deschid. O tinara mai indrazneata observa butonul luminos de pe exteriorul uneia din usi. Il apasa. Nu se intimpla nimic. Stau mai in spate: habar nu am cum se face, astept sa vad ce se petrece. La a doua apasare de buton, usile se dau la o parte. O multumire evidenta ii strabate pe toti. Cu ceva mai mare avint, lumea urca in va