Publicul televiziunilor este conservator, iar condiţia telespectatorului e una eminamente pasivă. Cînd se aşază în fotoliu şi deschide televizorul, omul îşi doreşte în general confort, divertisment şi solicitare minimă. În nici un caz nu vrea să fie pus să gîndească sau să facă ceva anume.
Anul acesta, Revelionul de la TVR 1, care a încercat să vină cu o noutate faţă de ceea ce era publicul obişnuit să primească în noaptea respectivă, a avut o audienţă foarte mică: 369.000 de telespectatori pe minut, la nivel naţional – iar TVR 1 a fost pe locul şapte, în urma Pro TV, Antena 1, Etno TV, Kanal D, Naţional TV şi Prima TV. Selecţia naţională a piesei ce urmează să reprezinte România la ediţia din acest an a Eurovision a fost o opţiune total neinspirată din partea TVR. În primul rînd, era ceva cu totul neobişnuit pentru noaptea de Revelion, apoi cine stă în momentele acelea să urmărească cea mai bună piesă şi să mai şi voteze prin SMS? Telespectatorul român a vrut, după cum arată audienţele, ceea ce a fost obişnuit să primească, de cîţiva ani încoace: divertisment ieftin garnisit cu manelişti. Pro TV şi Antena 1, posturile care au venit cu această formulă, au mers la sigur: 1.133.000 de telespectatori pe minut, la nivel naţional (Pro TV) şi 1.004.000 (Antena 1). În această situaţie, ar trebui să ne bucurăm că un canal care a oferit muzică aşa-zis populară, dar nu manele – Etno TV – s-a clasat pe locul al treilea în noaptea de Revelion: 254.000 de telespectatori pe minut.
DE ACELASI AUTOR Premiile acestei rubrici pentru 2012 Actorul şi televiziunea Cine pleacă, cine rămîne Ordonanţa pe furişAntena 1 a pierdut însă foarte mult anul trecut, la capitolul audienţe. Cel mai important post al trustului Intact a avut, în 2010, o medie de 447.000 de telespectatori pe minut, în prime-time, cu 87.000 mai puţini decît în 2009. După cum spuneam la început, telespectat