Maybach, linia de automobile de lux creata de Mercedes, ar putea fi scoasa de pe piata, din cauza faptului ca nu a mai lansat, in ultima perioada, niciun produs. De asemenea, divizia A raportat doar 146 de unitati vandute in 2007, scrie Motor Authority.
Retragerea Maybach de pe piata auto poate fi o decizie gresita, tinand cont de faptul ca brandurile rivale, Rolls-Royce si Bentley, au raportat cresteri ale veniturilor, spun specialistii.
Cu toate acestea, exista cateva motive intemeiate pentru care o retragere este preferabila acum, inainte ca situatia Maybach sa se agraveze, afirma CEO-ul Daimler, Dieter Zetsche (foto).
Totodata, numarul de unitati vandute de Maybach rerpezinta doar 10% din numarul de vanzari estimat initial, declara Zetsche, intr-un interviu acordat in exclusivitate siteului de masini TheCarConnection.com.
Acesta a mentionat ca nu planuieste sa lanseze noi modele ori sa le inlocuiasca pe cele existente.
Cel mai nou automobil lansat de Maybach este Landaulet, o versiune cabrio a modelului 62 S, evaluat la 900.000 de euro, dar care nu va avea un impact mare pe piata si nu va inregistra vanzari foarte mari, conform estimarilor lui Zetsche.
In ciuda acestei perspective sumbre, exista suport pentru Maybach din partea producatorului de masini Daimler. Brandul nu va reinvesti in imaginea sa, insa acest lucru nu conteaza in mod deosebit, intrucat Zetsche este de parere ca, asa cum s-a demonstrat, produsul lor poate concura cu rivalii sai de pe piata.
De asemenea, costurile de productie pentru linia de automobile Maybach au fost relativ scazute, fiindca, atat modelul 57, cat si modelul 62, s-au bazat, in mare parte, pe componentele ultimei generatii de Mercedes S-Class.
Intrebat daca Maybach va lansa un alt model, Zetsche a spus ca nu s-a luat, momentan, nicio decizie referitoare la acest lucru, dar ca, in u