Agip Romania, filiala locala a gigantului petrolier italian Eni, se va extinde cu 5-7 benzinarii, astfel incat reteaua de retail a grupului va ajunge la finalul lui 2009 la 44 de statii, cu 60% mai mult decat la inceputul anului 2008.
Pana in 2011 compania isi propune sa ajunga la o cota de piata de pana la 10%, fata de 2,5% in prezent, in urma unui plan de investitii de 36 mil. euro. "Pentru 2009 ne asteptam la o crestere a cifrei de afaceri. Bugetul de investitii corespunde planului de dezvoltare organica, in care este prevazuta construirea sau achizitionarea altor 5-7 unitati, ajungandu-se astfel, la finele anului 2009, la un portofoliu de 42-44 de statii Agip", a declarat Nicola Meuli, directorul general al Agip Romania.
In 2006, Agip Romania a facut una dintre putinele miscari de pe piata locala in sensul extinderii retelei de benzinarii prin preluarea a doua unitati de la Fix Oil, companie cu actionariat cipriot. La acel moment, reteaua Agip ajunsese la 27 de unitati.
La sfarsitul anului trecut, compania a facut un salt major in ceea ce priveste cresterea numarului de benzinarii prin preluarea a zece benzinarii de la MOL Romania. Acest "deal" a fost parte a unui acord mai amplu semnat intre grupul petrolier ungar MOL si italienii de la Eni care a constat in vanzarea a zece benzinarii ale MOL catre Agip Romania, in acelasi timp cu achizitionarea a 26 de benzinarii ale Agip de catre MOL Austria.
Dupa acest acord, reteaua Agip a ajuns la 37 de benzinarii prin intermediul carora compania controleaza o cota de 2,5% din piata.
"Datorita recentelor achizitii, cota noastra de piata va fi de 2,5%, dar obiectivul nostru, a fost si ramane acela ca pana la sfarsitul planului de investitii pe patru ani sa ne asiguram pe piata locala o cota cuprinsa intre 8 si 10%", mai spune Meuli.
Compania a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri d