Firmele româneşti vor înregistra, cu certitudine, pierderi comerciale importante din pricina vremii nefavorabile, întrucât nu vor putea invoca forţa majoră, câtă vreme aceasta nu este declarată de autorităţi, susţine Ioan Lixandru, vicepreşedintele Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR). UNTRR nu a centralizat încă numărul total al vehiculelor comerciale imobilizate în trafic.
"Dacă mă ghidez după cazul meu, aş putea spune că lucrurile stau bine. Am rămas blocat sâmbătă noaptea, la ora 1, în spatele şoselei de centură, undeva în câmp, între Gogu şi Petricaia. Conduceam un vehicul cu tracţiune integrală, echipat corespunzător, dar n-am mai avut ce face, zăpada atinsese un metru şi jumătate pe o bună porţiune. Am sunat la 112 şi într-o oră au venit şi şi-au făcut treaba cu vehicule speciale de întreţinere, deci am toată lauda pentru cei de acolo. Dar sunt multe cazuri în care nu s-a făcut nimic şi vehiculele au rămas multe ore înzăpezite", spune Lixandru.
Conform vicepreşedintelui transportatorilor, "o prioritate a autorităţilor ar trebui să fie asigurarea fluxului continuu la marile platforme cum este cea de la Piteşti, unde lucrează aproape 20 de mii de oameni şi unde o singură zi de întrerupere ar fi devastatoare, putând duce la mari sincope în aprovizionarea localităţilor cu cele strict necesare şi la pierderea unor contracte importante".
Lixandru mai precizează că reculul înregistrat de transportatori anul trecut, faţă de 2008, a fost foarte mare. "Livrările de carburanţi au scăzut cu circa 30%. De aceea, estimăm că numărul vehiculelor comerciale active a scăzut cu circa 40 de procente. Din totalul parcului auto românesc, de 6 milioane de vehicule, doar 2 milioane şi ceva sunt comerciale. Doar 60% dintre acestea au avut livrări anul trecut, faţă de 2008". (R.V.)
Firmele româneşti vor înregistra, cu certitudine, p