La finele săptămânii trecute, la Timişoara s-a semnat acordul de sprijin al investiţiilor Continental din România cu ajutor de stat din partea Guvernului României. Oficialii Continental au anunţat cu această ocazie că pe lista investiţiilor viitoare se numără şi una de tip greenfield în zona Braşovului. Această investiţie a fost negată, însă, în ultimii doi ani de către reprezentanţii concernului german, deşi opţiunea a existat întotdeauna. Singura variantă anunţată până acum însă a fost cea care vizează amenajarea unei fabrici Continental în două hale închiriate de la Schaeffler România, în comuna Cristian. O astfel de investiţie nu ar fi fost de nivelul celei anunţate în urmă cu două săptămâni de Ministerul Economiei, adică 20 de milioane de euro.
Potrivit unor declaraţii ale lui Christian von Albrichsfeld, directorul general al Continental Automotive România SRL, fabrica de la Braşov, va fi localizată într-o hală de 4.000 de metri pătraţi din interiorul fabricii Schaeffler de la Cristian, iar la început fabrica va avea 50 de angajaţi, dar la finalul proiectului numărul acestora va creşte la 200 - 300. „Produsele unităţii comerciale Fuel Supply realizate la Braşov vor fi destinate clienţilor europeni. Intenţia noastră este de a servi pe viitor şi clienţii locali”, mai spunea sursa citată.
Christian von Albrichsfeld ne-a mai declarat că „în funcţie de evoluţia locaţiei, rămânem deschişi la noi posibilităţi de dezvoltare”. De altfel, declaraţia alimentează oarecum zvonurile că grupul Continental este interesat de construcţia unei fabrici la Cristian sau în zonă pe o suprafaţă de aproape 10 hectare.
O astfel de investiţie ar ajunge la dimensiunile anunţate de Ministerul Economiei în urma discuţiilor purtate cu investitorii germani. Reprezentanţii Continental păstrează, însă, discreţia asupra planurilor de dezvoltare de la Braşov.
Memorandum