Reclamele pe care Harley Davidson le ruleaza pe Internet inca din luna mai sugereaza consumatorilor sa uite de recesiune si sa achizitioneze o motocicleta.
"Lasati criza la o parte!", spune o reclama a celui mai important producator de motociclete din SUA. "Haideti sa conducem!"
Criza creditelor de pe piata americana a ricosat insa puternic asupra vanzarilor companiei cu sediul in Milwaukee, scrie Bloomberg. Vanzarile angro s-au diminuat puternic in cel de-al treilea trimestru al lui 2008 fata de 2007, scazand chiar sub pragul deloc optimist de 74.000 de unitati estimat de Harley, potrivit lui Erik Kolb, analist financiar pentru Standard & Poor's.
"Compania activeaza pe o nisa de piata exclusivista si destul de scumpa, iar in aceasta perioada lumea se fereste de astfel de achizitii", a afirmat Kolb, recomandand pastrarea actiunilor detinute la aceasta firma pentru moment.
Preturile variaza intre 7.000 si 35.000 de dolari, insa modelele pot ajunge si la 40.000 de dolari (29.700 de euro), in functie de accesorii, incluzand tevi de esapament cromate Screamin' Eagle.
Inasprirea conditiilor de acordare a creditelor si precautia consumatorilor tempereaza cererea pentru produsele asa-numite "de timp liber", a declarat analistul de la Citigroup, Greg Badishkanian. In opinia sa, vanzarile din SUA ale Harley au scazut cu 15% in decursul ultimului trimestru si s-ar putea deprecia drastic in 2009.
Conform unui studiu realizat de Bloomberg, 16 analisti au afirmat ca Harley ar putea consemna venituri de 78,5 centi pe actiune pentru ultimul trimestru, in scadere cu 27% fata de perioada similara a anului precedent.
Vanzarile de motociclete, indragite pentru infatisarea retro si pentru bubuitul motorului, asa-numitul "potato-potato-potato", au atins un nivel de 343.981 de unitati in urma cu doi ani, inregistrandu-se venituri nete record