Thomas Hartwig, CTO şi cofondator al studioului de jocuri casual King, a împărtăşit, în cadrul How To Web 2013, care sunt criteriile pe care trebuie să le respecte un joc pentru a reuşi să strângă 100 milioane de utilizatori.
Thomas Hartwig, CTO şi cofondator al studioului de jocuri casual King, a împărtăşit, în cadrul How To Web 2013, care sunt criteriile pe care trebuie să le respecte un joc pentru a reuşi să strângă 100 milioane de utilizatori.
Thomas este, probabil, în acleaşi timp, unul dintre cei mai iubiţi şi urâţi oameni de pe planetă. Cofondatorul King este "vinovat" pentru crearea jocului Candy Crush Saga. Popularul titlu are acum peste 250 de milioane de jucători în toată lumea.
Hartwig a vorbit despre "nivelele" pe care trebuie să le depăşească un joc pentru a deveni un titlu de succes. Astfel, suedezul a identificat opt paşi:
Candy. Grafica unui joc casual contează foarte mult, explică Hartwig. El spune că bomboanele din joc au fost desenate în aşa fel încât jucătorul să vrea să le mănânce. Atenţia la detalii este foarte importantă.
Freemium. "Modelul freemium este unul foarte bun, vrem ca toată lumea să aibă libertatea de a-l juca. Am făcut jocul în aşa fel încât să-l poţi termina fără să dai vreun ban", spune el. Peste 70% din jucătorii care au terminat jocul nu au dat niciun ban. Utilizatorii sunt convinşi să dea bani într-un joc atunci când sunt convinşi că o achiziţie îi va ajuta să treacă mai departe.
Accessible. "Jocul trebuie gândit în aşa fel încât să devină un obicei, sa fie uşor de accesat, oricând şi oriunde", spune cofondatorul King. E important să ai o interfaţă intuitiva şi trebuie să fie făcut şi pentru gameri accidentali, acei oameni care nu caută să se joace neapărat, dar care dau click pe linkuri-urile primite de la prieteni.
Cross-platform. Jocul Candy Crush Saga poate fi accesat de pe smartph