Ce pacat ca-i curva dupa John Ford
Versiunea scenica: Oana Turbatu
Regia: Alexandru Darie
Decor si costume: arh. Octavian Neculai
Light design: Alexandru Darie
Ilustratia muzicala: George Marcu, Alexandru Darie
Hair stylist: Ligiana Mandea
Cu: Vlad Logigan/Andrei Runcanu, Emilia Bebu/Corina Moise, Claudiu Stanescu, Romeo Pop, Cornel Scripcaru, Marius Capota, Oana Stefanescu, Ion Cocieru, Marius Chivu, Nicoleta Hancu, Irina Ungureanu
Greu sa-l crezi ultragiat de alunecarile morale ale enoriasilor lui pe un nuntiu papal (Marius Chivu) cu gesturi efeminate si sutana pina la genunchi, dar se poate si asa (in chestiune nu e religia in sine, careia parintele Bonaventura, calugarul cu puternice convingeri etice, ii e un reprezentant nobil, ci presiunea Bisericii ca factor politic, amestecindu-se cu nonsalanta in viata privata a credinciosilor). Nici o mirare, insa, ca spectatorii nu se arata provocati moral de o situatie umana controversata nu doar in secolul al XVII-lea, dar care naste si in zilele noastre drame.
Un decor simplu si aparent suplu, un practicabil cu un pat care intra si iese de pe scena pe sine. Un aproape minimalism scenografic atent intretinut de regizorul Alexandru Darie in ultimele lui montari, sabotat insa, aici, de siluetele in negru ale unor masinisti carora nimeni nu le-a spus ca, in teatru, cu atit mai bine te vezi, cu cit vrei sa te dai invizibil. Agasantele interventii ale personalului de scena (la ce bun sa ai turnanta, daca la ea trebuie sa impinga doi oameni?), care dovedesc faptul ca decorul lui Octavian Neculai nu e chiar atit de functional cum ar parea la prima vedere, nu sint insa nici pe departe cea mai mare nereusita a recentei premiere de la Bulandra. E de-a dreptul inexplicabil cum un spectacol pe un text care socheaza prin modernitatea sa (si prin nemasurata poezie