Copiii care petrec mult timp în faţa televizorului prezintă un risc ridicat de a bea sucuri carbogazoase. Aceasta este concluzia unui studiu recent realizat de cercetătorii de la Universitatea din Goteborg, coordonaţi de Stina Olafsdottir.
În urma experimentului, oamenii de ştiinţă au constatat că fiecare oră petrecută de copii în faţa televizorului creşte cu 50% şansele de a consuma băuturi gazoase dulci. Expunerea la spoturile publicitare este una dintre cauze consumului ridicat de acest tip de băuturi, notează Daily Mail.
Datele cercetării arată că cei care se uită la reclame publicitare ar fi cei mai înclinaţi să bea astfel de lichide, spre deosebire de copiii care petrec foarte puţin timp în faţa micilor ecrane. Acesta nu este însă singurul motiv, subliniază cercetătorii, remarcând totuşi că există o legătură între micul ecran şi consum.
Studiul s-a desfăşurat cu ajutorul părinţilor a 17.000 de copii între doi şi patru ani.
Acesta nu este primul studiu care avertizează asupra riscurilor la care sunt expuşi copiii care petrec mult timp în faţa micilor ecrane. Cercetările anterioare au arătat că există o legătură extrem de stânsă între uitatul la televizor şi obezitate. În plus, cu cât un copil petrece mai mult timp în faţa micilor ecrane, cu atât este expus riscului de a avea probleme cu vederea.
Copiii care petrec mult timp în faţa televizorului prezintă un risc ridicat de a bea sucuri carbogazoase. Aceasta este concluzia unui studiu recent realizat de cercetătorii de la Universitatea din Goteborg, coordonaţi de Stina Olafsdottir.
În urma experimentului, oamenii de ştiinţă au constatat că fiecare oră petrecută de copii în faţa televizorului creşte cu 50% şansele de a consuma băuturi gazoase dulci. Expunerea la spoturile publicitare este una dintre cauze consumului ridicat de acest tip de băuturi, notează Daily Mail. @N_P