Piata de retail de telefoane mobile se va situa in acest an la 4,3 - 4,4 milioane de unitati, dupa ce in 2006 au fost vandute circa 4 milioane de telefoane mobile, a declarat pentru ZF Gabriel Pircalabu, managing director la Avenir Telecom Romania, filiala locala a grupului francez Avenir Telecom.
El spune ca evolutia pietei din 2006 a fost puternic influentata de campaniile agresive ale unor operatori de telefonie mobila precum Cosmote Romania, dar si de reorientarea unor lanturi de magazine specializate.
Grupul francez este prezent in Romania prin cele doua retele proprii de magazine specializate pe retail terminale si accesorii GSM, Internity si GlobalNet, avand si activitati de distributie terminale si accesorii GSM catre hipermarketuri, retele de magazine dedicate, dar si catre alti reselleri autorizati.
Incepand cu primavara anului trecut, reteaua de magazine Internity, marca detinuta de Avenir Telecom la nivel global, ofera exclusiv in magazinele sale produsele si serviciile operatorului de telefonie mobila Cosmote Romania. Anterior, reteaua Internity era partener Orange Romania. Reteaua care opereaza sub brandul GlobalNet ofera exclusiv produsele si serviciile Vodafone Romania.
Oficialul Avenir estimeaza ca pana la finele lunii martie din 2008 Avenir Telecom Romania va fi prezenta cu 100 de magazine GlobalNet, fata de 50 in prezent, si cu 150 de magazine in reteaua Internity, care numara 90 de centre.
"Dorim sa avem un mix potrivit intre magazinele de strada si mall-uri, urmarind orientarea pietei spre mall-uri, fara a neglija zonele care nu vor fi acoperite de astfel de centre comerciale", a subliniat Pircalabu, care nu exclude posibilitatea de a prelua in acest scop magazine sau lanturi mai mici de magazine de retail GSM.
"Deocamdata nu avem un buget stabilit pentru achizitii, dar acolo unde va aparea o oportunitate vom