BLACK FRIDAY sau Vinerea Neagră, este organizată traditional de retailerii americani în vinerea care urmează sărbătorii Zilei Recunostintei. Dincolo de acest lucru, Vinerea Neagră reprezintă un excelent prilej pentru consumatori de a profita de reducerile comerciantilor.
BLACK FRIDAY 2013. Cel mai important aspect care trebuie subliniat însă este faptul că, indiferent de denumirea acestei perioade de reduceri si de provenienta sa, consumatorii vor beneficia de aceleasi drepturi pe care le au si în restul timpului, iar comerciantii trebuie să respecte o serie de reguli clar stabilite.
Acesta este si motivul pentru care ECC Romania îti oferă acest ghid care te va ajuta să "supravieţuieşti" în calitate de consumator în perioada de reduceri care urmează, respectiv 22-30 noiembrie.
PRETUL
Cum trebuie afisat?
Indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, preţul trebuie întotdeauna afisat clar, lizibil, în lei si cu toate taxele incluse (TVA si alte taxe suplimentare, dacă este cazul).
Care sunt regulile privind reducerea de pret?
Orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse sau servicii identice.
Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.
Orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice:
—fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat;
—fie prin mențiunile "preț nou", "preț vechi" lângă sumele corespunzătoare;
—fie prin menționarea procentului de reducere și a prețul