Internetul este viitorul. Cel putin asa spun tot mai multe voci din industria IT&C, care sunt de parere ca acesta va reprezenta in urmatorii ani principala sursa de informare, socializare si petrecere a timpului liber.
Companiile de succes precum Google, Apple, Facebook, Microsoft sau Amazon sunt printre gigantii din industria IT care investesc enorm in fiecare an in studii de piata, in cercetare sau pentru analizarea tendintelor si a directiei de orientare. Competitia este foarte mare, iar, in final, utilizatorii sunt cei care decid ce este mai bun si mai util din fiecare companie.
La inceputul anilor ’90, probabil ca nimeni nu si-ar fi inchipuit la ce nivel va ajunge internetul, o sursa nemarginita de informatii care va deveni un colos si, mai ales, cati bani si ce valoare vor avea companiile care activeaza pe acest segment.
My Space, pariul esuat al NewsCorp Reteaua de socializare MySpace a fost cumparata in 2005 de NewsCorp, trustul media detinut de Rupert Murdoch, pentru suma de 580 milioane dolari.
Compania a facut insa greseli dupa greseli sis-a confruntat cu o pierdere a interesului din partea utilizatorilor iar intr-un final, in 2011, magnatul american a fost nevoit sa renunte la proiect si sa-l cedeze pentru doar 35 milioane dolari companiei Specific Media.
Succesul YouTube dupa cumparare Tonul achizitiilor “cu greutate” in domeniul online a fost dat de motorul de cautare Google, care in toamna anului 2006 a achizitionat, pentru 1,65 miliarde de dolari (1,3 mld. euro), serviciul de partajare de continut video Youtube - unul din cele mai importante si de perspectiva site-uri in domeniul divertismentului pe internet.
YouTube a cunoscut o ascensiune rapida in cele 19 luni de la infiintare, punand la dispozitia utilizatorilor 100 de milioane de clipuri video zilnic, la nivelul anului 2006. Imediat dupa tranzactie, desi YouTub