Grupul MCA (Miscare Controlata Automat), unul din cei mai mari producatori de usi pentru garaj din zona Balcanilor, Romania si Ungaria a incheiat anul 2012 cu afaceri de 8,2 milioane de euro, mentinandu-se la acelasi nivel comparativ cu finele anului anterior, dar sub tinta de 10 milioane de euro prognozata pe parcusul anului.
Producatorul a vandut anul trecut 6.200 de usi sectionale (rezidentiale si industriale), cu 4% mai multe fata de 2011, si 13.400 de rulouri exterioare, in crestere cu 10%.
Pe segmentul de usi sectionale, cel mai bine vandut produs al MCA a fost usa Optima, dedicata constructiilor rezidentiale, cu 42% din vanzari, urmata de usile industriale (30%).
Exporturile au adus o cota de piata de 32%
In 2012, afacerile MCA pe plan extern au adus 13% din totalul businessului (peste 1 milion de euro), in crestere fata de aportul adus in 2011, dar sub estimarile companiei. Totusi, fata de suma incasata anul trecut din export, cresterea este de 20%.
In ceea ce priveste cota de piata, brandului MCA ii revin, pe partea de usi de garaj, aproximativ 32 de procente, pastrandu-si pozitia din 2011, iar la rulouri se mentine la o cota de piata de 15%.
“Planurile noastre pentru 2012 pentru pietele externe vest-europene s-au dovedit a fi mai greu de indeplinit decat ne asteptam la inceputul anului. Concurenta cu care ne-am confruntat vine preponderent din Polonia, iar o alta piedica a fost reticenta partenerilor externi de a plati in avans. Companiile straine se asteapta la termene de plata sau cel mult plata la livrare, situatie pe care noi dorim s-o evitam. Insa nu ne descurajam, ci dimpotriva, tintim in continuare o crestere a vanzarilor la export, spre 30% din afaceri, mai ales pentru ca ne asteptam la un an greu pe plan local”, a declarat Ciprian Oprea (foto), directorul general al MCA. Citeste si:Emisiunea Money Makers