Imbulzeala mare la deschiderea primului magazin IKEA din Romania. Numar-record de vizitatori si vanzari peste asteptari iin numai o saptamana. Toate acestea au surprins, iinsa adevaratele surprize apar atunci cand vine vorba despre preturi.
Concret, IKEA iisi vinde mobila mai scump iin Romania decat iin tarile unde puterea de cumparare este cu mult mai mare, cum ar fi SUA, Canada, Anglia si Germania. Produse care „la ei” sunt de larg consum, la noi devin de lux daca le raportam la nivelul mediu al veniturilor.
Inainte de deschiderea oficiala a magazinului, IKEA a pus la dispozitia potentialilor clienti catalogul de produse al firmei. Pentru ca s-au tiparit si iimpartit 860.000 de cataloage, toata „distractia” (producerea si distribuirea acestora) a costat compania circa 1,3 milioane de euro, potrivit declaratiilor directorului de retail al IKEA Romania, Cornel Oprisan.
Catalogul are nu mai putin de 284 de pagini, iin care sunt prezentate cele mai importante 3.000 de produse din gama de peste 7.000 disponibile iin magazin.
Preturi mai mici decat in catalog...
La numai cateva zile de la deschidere, IKEA a trebuit sa raspunda deja unor iintrebari legate de preturile pe care le practica. Astfel, unii vizitatori si clienti ai magazinului din Baneasa au remarcat ca o serie de produse din catalog au iin realitate alt pret iin magazin.
Pana la urma, preturile din magazin sunt mai mici decat cele din catalog, deci surpriza este mai degraba placuta pentru potentialii clienti.
Manevra publicitara abila sau greseala de tipar?, s-au iintrebat multi... Explicatia IKEA a fost ca respectivul catalog a fost tiparit iin luna decembrie a anului trecut si ca de atunci compania si-a „tot optimizat logistica”, iar la deschidere s-a vrut ca preturile sa fie foarte mici.
De aici diferentele de pret, care