Dincolo de Fereastra secreta Lui Stephen King ii place ideeea scriitorului captiv. Sechestrat de altii, de o admiratore dementa, precum in Misery, sau prizonier al propriilor fantasme. Lui David Dincolo de Fereastra secreta
Lui Stephen King ii place ideeea scriitorului captiv. Sechestrat de altii, de o admiratore dementa, precum in Misery, sau prizonier al propriilor fantasme. Lui David Koepp ii stau la inima povestile proiectate intr-un spatiu inchis, in care trebuie sa te descurci doar cu cativa pereti, imbibati de groaza ca un burete. El este scenaristul Camerei de refugiu (Panic Room). Lui Johnny Depp ii surad tot mai mult istoriile cu spaime stilizate. Ne lasam prada lor, dar nu atat de mult incat sa uitam mangaierea lui Hitchcock: "Nu este decat un film". El devine, pe zi ce trece, un actor baudelairian. "Uraste miscarea care deplaseaza liniile", nu plange, nu surade. Chipul sau poarta un mister in a carui compozitie intra si putina lene. Nu are deloc chef sa o innobileze. Vezi Piratii din Caraibe, Desperado 2. Cei trei s-au intalnit pentru a deschide Fereastra secreta. Daca marii scriitori nu v-au convins, de-a lungul timpului, cat de pretioase sunt prima si ultima fraza ale unui roman, cat de imperios necesar este sa le lasam sa ne rasune multa vreme in urechi, poate o va face eroul lui Depp, acum. Altfel, exista riscul de a nu intelege rasturnarea din finalul filmului. Dar, daca nu am fost indeajuns de vigilenti si le-am dat drumul sa zboare, tot ne alegem cu ceva. Cu un thriller despre scrisul ca un cosmar, dar unul profitabil. Despre ferestrele secrete, pentru ca si titlul poate fi inselator, daca avem naivitatea sa luam de bun singularul, Secret Window. Un prozator parasit si de inspiratie si de nevasta se trezeste intr-o buna zi, in pragul casei, cu un necunoscut care pretinde, fara sa dea macar buna ziua: "Mi-ai furat povestea". Splendida introd