Compania aeriana olandeza KLM a gasit o modalitate inedita de a taia costurile si de nu recurge la disponibilizari, in timpul crizei: si-a pus pilotii la munca de jos.
Pentru a face fata scaderii calatoriilor internationale, KLM a gasit metoda perfecta de a exploata pilotii, angajati full time, dar care nu prea mai au ce face, din cauza crizei. Astfel, ei au fost rugati sa execute diverse job-uri "la sol", relateaza Financial Times.
Pentru prima data in istoria industriei, cei 2.000 de piloti ai companiei aeriene, care zboara de pe aeroportul Schiphol din Amsterdam, vor lucra, pe rand, in diverse alte departamente.
De cele mai multe ori, acestia lucreaza drept agenti de recuperare a bagajelor pierdute sau ca agenti de ospitalitate, in saloanele pentru clasa business.
Cei care nu doresc sa se indeparteze prea mult de serviciul de baza, pot opera podurile care conecteaza avioanele de terminal sau pot ajuta calatorii cu bagajele supradimensionate.
Acest gen de servicii sunt, de obicei, indeplinite de angajati temporari, pe timpul verii, pentru salarii scazute. Salariile pilotilor KLM incep de la 48.000 de euro pe an si ajung pana la 246.000 de euro an, pentru capitanii seniori.
Atat pilotii care se inroleaza in acest program, cat si cei care stau acasa, din cauza lipsei de zboruri, isi vor primi salariile si bonusurile normale, reducerea cheltuielilor reiesind din angajarea unui numar mult mai mic de angajati temporari.
Pana acum, aproximativ 100 de piloti au intrat in acest program, inscrierea fiind voluntara.
Compania aeriana olandeza KLM a gasit o modalitate inedita de a taia costurile si de nu recurge la disponibilizari, in timpul crizei: si-a pus pilotii la munca de jos.
Pentru a face fata scaderii calatoriilor internationale, KLM a gasit metoda perfect