La nivel naţional, doar 28% dintre cei care îşi doresc să devină şoferi promovează examenul. Peste 86% dintre respinşi nu trec de proba teoretică.
1 /.
Superificialitatea, indolenţa, lipsa de pregătire în şcoli, convingerea că şi-ar putea cumpă ra permisul de conducere şi taxele foarte mici de examinare. Acestea sunt principalele cauze prin care oficialii Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) explică numărul tot mai mic al celor care reuşesc să promoveze examenul auto.
Statisticile arată că, în ultimii trei ani, procentul de promovabilitate nu a trecut de 28 la sută. Această situaţie se menţine şi în prima parte a lui 2008, când 335.449 de români s-au înscris la examenul pentru obţinerea permisului de conducere. Dintre aceştia 225.311 au fost respinşi, majoritatea la proba teoretică.
Şi în Capitală, unde sălile de examinare puse la dispoziţie de trei şcoli de şoferi (Ilioara, Rodell şi Autogeneral) sunt arhipline, zilnic, situaţia este la fel de tragică. Concret, din cei 800 de candidaţi care susţin, în fiecare zi, examenul auto 650 „pică“ - 400 sunt respinşi la „sală“, iar circa 250 la traseu.
Respinşii susţin din nouexamenul peste 40 de zile
Poliţiştii-examinatori explică procentul foarte scăzut de promovabilitate, pe de-o parte, prin superficialitatea şi indolenţa de care dau dovadă aspiranţii la statutul de şofer, şi, pe de altă parte, prin lipsa de pregătire din şcoli, mai ales la capitolul „teorie“.
„Potrivit normelor în vigoare, viitorii şoferi ar trebui să urmeze cursuri de teorie în şcoli. Doar în Capitală, mare parte din cele peste 100 de şcoli de şoferi sunt «afaceri de apartament», absolvenţii primesc dosarele gata parafate, fără să urmeze însă nicio o oră de pregătire teoretică. Pe de altă parte, sunt foarte mulţi care nu se obosesc