• A fost, la timpul ei, prima masina straina din Romania • In plina criza a combustibilului din anii '80, mergea si cu lichid de curatat ceasuri • Dupa bancurile cu Bula, a fost cea mai "glumita" masina • In 1991 a iesit pe portile fabricii ultimul Trabant • In Iasi mai sunt aproximativ 50 de exemplare
Il recunosteai dupa zgomotul inconfundabil al motorului. Aparea mai intai un nor de fum, dupa care se ivea o masinuta mare cat un landou de gemeni. Era un Trabant. Acele vremuri sunt acum istorie. Limuzinele de lux, autovehiculele de teren, mastodontii off road sunt aparitii mai dese pe strazi decat clasicul Trabant. Micuta masina o poti gasi doar in curtile impatimitilor sau cu ocazia intalnirilor organizate de acestia. Dar istorioarele legate de Trabant continua sa circule si sa incante inimile tuturor.
Primul club al trabantistilor din Iasi
Peste 3,6 milioane de Trabanturi au fost produse in Republica Democrata Germania in perioada 1957 - 1991. Doar vreo 50 se mai gasesc astazi in Iasi, patru dintre acestea fiind in curtea lui Gheorghe Cosofret. Maniac, cu diploma in regula, al Trabantului, acesta a decis in 2004 sa infiinteze un club al trabantistilor din Moldova. "A fost de fapt ideea fiicei mele, Anca. Ea a conceput si barul trabantistilor, ea a fost initiatoarea deplasarilor la intalnirile cluburilor trabantistilor din Romania, chiar daca eu sunt presedintele clubului", a sustinut Gheorghe Cosofret. Si asa a inceput aventura maniacilor.
Cel mai lent trabant castiga
In chiar primul an de la infiintare, Clubul Trabantistilor din Moldova a fost recunoscut ca membru al marii colectivitati a iubitorilor masinutei. Intalnirile acestora s-au tinut la Sibiu, Timisoara sau Brasov. "Nu erau numai adunari ale trabantistilor, se organizau tot felul de intreceri. De exemplu mersul melcului. Erau puse tot felul de