Cinci vinuri produse la Sâmbureşti au fost premiate recent la târgul internaţional de la Beijing. Patronul podgoriei, Jean Valvis, vorbeşte despre uriaşele oportunităţi de pe piaţa chineză.
Vinurile româneşti au primit luna trecută o recunoaştere a calităţii lor în cel mai îndepărtat colţ al lumii. Mai multe soiuri produse de podgoria de la Sâmbureşti, din judeţul Olt, au fost premiate la concursul organizat în cadrul târgului internaţional „Wine China 2012". Ironia sorţii este că această realizare i se datorează unui investitor elveţian, de origine greacă, a cărui experienţă în domeniu datează de numai câţiva ani.
Este vorba de Jean Valvis, cunoscut publicului larg mai ales pentru povestea de succes a apelor minerale şi a lactatelor, ca şi pentru participarea sa la finanţarea echipei de fotbal Rapid Bucureşti. Acum, omul de afaceri speră să dea lovitura cu vinurile, nu doar în România, ci şi peste hotare. De aceea, priveşte medaliile primite pe 10 mai ca pe o confirmare a potenţialului pe care această industrie îl are mai ales în afara ţării.
Piaţă de 6,4 miliarde de dolari pe an
Pentru producătorul român, cifrele de pe piaţa chinezească sunt ameţitoare: în China se consumă anual 1,5 miliarde de litri de vin, în valoare de 6,4 miliarde de dolari. Iar creşterea este de 20% în fiecare an. Jumătate din totalul importurilor - aproximativ 150 de milioane de litri - provine din Franţa. Ce nu se ştie însă este că statul francez cheltuieşte în jur de un milion de euro în fiecare lună pentru a face reclamă tuturor vinurilor sale!
Este un exemplu din care ar trebui să se inspire şi România, susţine Valvis, dacă vrea să încurajeze acest sector. „Vinurile româneşti, mai ales cele roşii, sunt de nivel mondial. Din păcate, nu avem însă o strategie naţională de promovare, ca Franţa sau alte ţări. Dacă nu construim o reputaţie în acest d