"Daca vrea sa aiba o sansa, daca vrea sa numere multe milioane de euro, fotbalul trebuie sa se transforme, sa fie modern si sa devina produs paytv", spune Costi Mocanu, Directorul general al PRO TV, intr-un interviu exclusiv pentru HotNews.ro pe tema licitatiei pentru drepturile de televizare a meciurilor de fotbal din Liga I. Costi Mocanu evalueaza in interviu suma pe care o televiziune comerciala mare ar putea-o plati pentru meciuri astfel incat investitia sa fie rentabila, amendeaza comportamentul de pana acum al LPF ("un stapan deranjat") si asteptarile nerealiste ale unor patroni precum Adrian Porumboiu si Arpad Paszkany.
Rep: De ce a "tacut" PRO TV la ultima licitatie pentru drepturile TV ale campionatului de fotbal, un eveniment considerat de mare atractivitate pentru televiziuni?
Costi Mocanu: Numai oamenii care vind fotbalul intern considera Liga 1 drept o obligatie in grila unui canal comercial. Liga lui Dragomir ofera audiente modeste in raport cu sumele pretinse. ProTV este liderul televiziunilor comerciale, este un canal care vizeaza audienta si profitul, or respectiva competitie este departe, foarte departe, de aceste criterii. In aceste conditii fotbalul din Liga 1 este neinteresant pentru noi.
Presedintii de cluburi ar trebui sa inteleaga ca acum 3 ani au beneficiat de o conjunctura fabuloasa Costi MocanuPresedintii de cluburi, inflamati ieri de milioanele putine, ar trebui sa inteleaga ca acum 3 ani au beneficiat de o conjunctura fabuloasa – piata de publicitate era la cel mai inalt nivel din istorie, Romania crestea 7% an de an, RCS era in plina expansiune si se temea de o eventuala intrare pe piata a unui alt player. Toate acestea nu mai exista azi.
Rep: "Tacerea" PRO TV are legatura cu o istorie mai veche a relatiilor dvs cu Liga de fotbal? Presa sportiva a difuzat mai multe versiuni, intre care si una ca