Cu o traiectorie speciala (film, musical pe Broadway, apoi iar film, dar bazat pe musical), "Hairspray" te intoxica. Explozie de entuziasm si surprinzatoare scufundare in strident, filmul lui Adam Shankman arunca alte musicaluri de succes, precum "Chicago" sau "Dreamgirls", in zona pentru "tocilari" si guverneaza de unul singur peste zona "cool", invaluit in valuri de fixativ.
Localizat in Baltimore-ul anilor '60, "Hairspray" se invarte in jurul (mai bine-o sare, de fapt) lui Tracy Turnblad (Nikky Blonsky), o adolescenta supraponderala ("pleasantly plump", spun producatorii, ceea ce e eufemismul anului) a carei pasiune pentru dans o face fana numarul unu a emisiunii tv de descoperire a tinerelor talente "The Corny Collins Show". Visul lui Tracy este sa ajunga si ea in echipa emisiunii, ceea ce se si intampla dupa ce Corny (James Marsden) o vede dansand. Cu exuberanta ei contagioasa si pasii de dans inovatori, Tracy ajunge vedeta emisiunii, spre supararea rasfatatei Amber (Brittany Snow) si-a maleficei sale mame, Velma (Michelle Pfeiffer), amandoua ingrozite ca Tracy i-ar putea sufla de sub nas lui Amber al treilea titlu de "Miss Teenage Hairspray".
Dar Tracy o ia impotriva curentului cand incepe sa militeze pentru integrarea comunitatii de culoare, careia i se permite sa apara in emisiune doar o data pe luna. "Negro Friday" i se pare o josnicie pustoaicei noastre, dar un miting buclucas, la care participa cu poate prea mult entuziasm, o aduce pe tanara in vizorul politiei si-o indeparteaza vertiginos de titlul de Miss. Cum va rezolva ea problema si ce pasi de dans va mai inventa veti vedea in filmul lui Shankman.
Daca treci de paiete, pene, peruci, rozuri tipatoare, verdele crud si valurile sufocante de fixativ, ai toate sansele sa ajungi in locul caldut vizat de mesajul filmului: o lume a increderii si a acceptarii, in care kilogramele in plus, cu