La un an de la preluarea mandatului de vicepresedinte pe retail al BCR, cehul Martin Skopek are in lucru opt mari proiecte de transformare a diviziei.
Marea provocare a restructurarii retailului la BCR este derularea mai multor procese in paralel, pentru recuperarea intarzierii cu care a avut loc finalizarea tranzactiei prin care controlul bancii a fost preluat de Erste Bank, afirma Martin Skopek, vicepresedintele executiv pe retail al BCR.
Bancherul ceh spune ca primul an la BCR a fost mai dur decat se astepta prin prisma amplitudinii si a vitezei procesului de transformare prin care trebuie sa treaca banca.
"Vanam mai multi iepuri. Complexitatea este mult mai mare decat in cazul celorlalte achizitii facute de Erste, mai ales din cauza faptului ca multe procese trebuie desfasurate in paralel, iar aceasta presupune o solicitare enorma a abilitatilor manageriale", a declarat Skopek pentru ZF.
Din cauza intarzierii cu care a fost finalizata tranzactia de privatizare, austriecii nu si-au mai putut permite o abordare pas cu pas, considerand ca nu mai pot intarzia niciunul din procesele de transformare a bancii.
A trecut un an de cand Erste a inceput implementarea programului de integrare si dezvoltare a BCR, insa primele schimbari vizibile pentru clientela au aparut doar de cateva luni. "Faza conceptuala e una, lucrurile pot arata bine, insa mult mai importanta este implementarea, care continua zi de zi."
Pe zona de retail sunt in derulare opt mari proiecte de transformare, dintr-un total de 42, multe altele avand incidenta directa si asupra retailului, mai ales din zona infrastructurii IT. Skopek precizeaza ca retailul BCR este condus de la nivel local, desi noua structura de holding a Erste a presupus centralizarea unor functii.
Schimbarea fundamentala a ofertei de retail a bancii tine de introducerea din vara a nou