BMW Group prezintă BMW i8, „o generaţie nouă şi revoluţionară de automobil sport”, după cum îşi caracterizează una dintre ultimele creaţii producătorul german.
1 /.
BMW i8 a fost conceput de la început ca maşină sport hibrid plug-in. Arhitectura LifeDrive - dezvoltată special pentru BMW i - oferă platforma ideală pentru o construcţie cu masă minimă, centru de greutate coborât şi distribuţie perfect egală a maselor între cele două punţi.
Motorul cu ardere internă şi electromotorul, pachetul de baterii, electronica de putere, componentele şasiului şi funcţiile structurale şi de siguranţă sunt dispuse în cadrul modulului Drive din aluminiu, în timp ce elementul central al modulului Life este celula CFRP a pasagerilor, cu 2+2 locuri. De asemenea, această structură permite un nivel considerabil de libertate a designului pentru a oferi BMW i8 un aspect distinctiv.
Activităţile de cercetare şi dezvoltare efectuate de BMW Group cu începere din 2007 în cadrul "project i" au reprezentat fundamentul pentru un automobil vizionar la care s-a ţinut cont de impactul schimbărilor de mediu, economice şi sociale de pe mapamond.
Pe lângă activitatea de dezvoltare, compania a realizat studii privind utilizarea automobilelor pur electrice în traficul de zi cu zi. Peste 1.000 de oameni au luat parte la aceste studii, de-a lungul cărora au parcurs peste 32 de milioane de kilometri la volanul maşinilor. Cunoştinţele acumulate au fost direcţionate în crearea unor concepte de automobile şi soluţii de mobilitate inovatoare.
Noul BMW i8 este prezentat în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt şi urmează să aibă debutul pe piață la începutul anului viitor. Preţul este de 126.000 de euro în Germania, 99.125 de lire sterline în Marea Britanie şi de 135.700 de dolari în SUA, include TVA, dar nu include bonificaţia de mediu pentru autom