Presa franceza scrie ca Automobile Dacia a pierdut peste 150 milioane euro din cauza grevei care a ajuns in cea de-a 14-a zi. Pana acum, uzina are o restanta de 15.000 de Loganuri, tinta pentru 2008 fiind de 320.000 de automobile. Joi, sindicalistii au protestat iar in Pitesti, nemultumiti de ultima oferta a conducerii companiei: crestere salariala pentru acest an cu 394 de lei brut, in doua transe, fata de 250 de lei brut, cat oferise pana acum. Sindicatul uzinei cere o majorare de 550 de lei.
Greva va afecta rezultatele Renault pe al doilea trimestru
"In timp ce Renault si-a propus, pentru 2008, sa fabrice 320.000 de unitati Logan si din berlina bicorp Sandero, conflictul de munca a facut deja sa fie produse cu 15.000 de masini Logan mai putin fata de grafic", scrie autoplus.fr.
Autoplus noteaza ca din cauza grevei se produc zilnic doar cateva zeci de masini, infim fata de cadenta de 1.300 masini/zi, la care ajunsese uzina.
In plus, agentia Thomsom Financial scria miercuri, citand analisti englezi si francezi, ca greva de la Dacia nu va afecta rezultatele financiare ale grupului Renault pe primul trimestru, insa va avea efect pentru cele din trimestrul al doilea.
Cotidianul Les Echos scria luni ca acest conflict de munca ar putea afecta tinta de vanzari a grupului Renault pe plan mondial.
Autoplus mai noteaza ca sindicalistii au refuzat deja de cateva ori ofertele salariale facute de patronat si isi mentin cererea initiala, o crestere medie de 148 de euro.
Renault spera intr-o rasturnare de situatie la Apel
Tribunalul Arges a decis ca greva de la Dacia este legala, iar administratia este dezamagita de decizie si a depus recurs. Sindicalistii au respins si miercuri o noua oferta de crestere salariala, iar joi, cateva mii de angajati au organizat in Pitesti un miting care a durat