Nu mai putin de 7 malluri au fost deschise in primele sase luni ale anului, iar alte 13 urmeaza sa fie inaugurate pana la finele lui 2008. Un job in care trebuie sa fii disponibil 24 de ore pe zi, 7 zile din 7, 365 de zile pe an si in care trebuie sa nego
Expansiunea agresiva a marilor centre comerciale pune presiune pe managementul mallurilor de pe piata. Trebuie sa fii nu doar mai bun, ci mai bun decat competitorii tai, pentru a atrage cat mai multi clienti catre centrul comercial pe care il conduci. Un manager de mall raspunde de supervizarea si coordonarea zilnica a centrului comercial, de relatia directa cu retailerii, si pana la stabilirea strategiei mallului. Iar lucrurile se schimba extrem de rapid in aceasta piata. "Ca sa fii un bun manager de centru comercial trebuie, in primul rand, sa fii atras de acest domeniu dinamic, in continua miscare", apreciaza Radu Tanasescu, chief operating officer in cadrul Anchor Grup, pozitie din care se ocupa de managementul Bucuresti Mall si Plaza Romania.
Munca se desfasoara in flux continuu, trebuie luate decizii in fiecare minut, iar una dintre provocarile jobului unui mall manager este faptul ca atunci cand aproape toata lumea are vacanta, in cazul centrelor comerciale, la fel ca peste tot in retail, este cea mai aglomerata perioada a anului. "Bucuresti Mall si Plaza Romania sunt deschise 365 zile/an, astfel incat trebuie sa fii disponibil oricand si la orice ora. Este o activitate continua, extrem de solicitanta in special in perioada sarbatorilor cand numarul vizitatorilor creste substantial", explica Tanasescu.
Ali Ergun Ergen, in varsta de 37 de ani, este cel mai experimentat manager de pe piata centrelor comerciale din Romania. Dupa ce a coordonat dezvoltarea primului centru comercial din Romania - Bucuresti Mall -, si s-a ocupat si de cel de-al doilea proiect al Anchor Grup, Plaza