Gunther Graef este unul dintre cei mai faimoşi piloţi braşoveni, dedicându-şi mai bine de 30 de ani din viaţă sporturilor cu motor.
Gugu, aşa cum este cunoscut de apropiaţi, şi-a început în 1979, atunci când s-a înscris în Campionatul Naţional de Motocros. „Aceasta era singura modalitate de a folosi ceva motorizat, într-un cadru organizat. Tata era pilot consacrat, iar microbul l-am luat de la el", povesteşte Gugu.
Primul moment de cotitură, din viaţa pilotului a apărut în 1982, atunci când a fost implicat într-un grav accident rutier, desfăşurat în afara concursurilor, în care şi-a pierdut viaţa tatăl lui Graef, iar pilotul braşovean s-a ales cu multiple fracturi.
Zece ani în Germania
Recuperarea a durat un an, dar Gugu nu a reuşit să stea departe de motorsport. S-a orientat către karting, sport pe care l-a practicat, cu succes, până în 1989, fiind campion naţional cinci ani la rând.
În septembrie 1989, pilotul braşovean a emigrat în Germania, stabilindu-se la Stuttgart până în 1999. În această perioadă, Graef a participat, în paralel, la Campionatul Germaniei Enduro, dar şi la Campionatul Naţional de Raliuri, din România.
Din 1999, a revenit în România, fiind o prezenţă constantă pe podium la diferite clase în Campionatul Naţional de Raliuri, dar şi la Campionatul de Viteză în Coastă. În 2009, braşoveanul a încercat o nouă experienţă, participând în Campionatul Mondial de Rally Raid.
„Este o experienţă unică, întrucât intri în competiţie cu cei mai buni din lume. Din păcate, în România este foarte greu să faci performanţă în acest domeniu, întrucât costurile sunt ridicate.
Spre exemplu, la clasa N, grupă la care concurăm noi, avem nevoie de cel puţin 50.000 de euro, anual. În plus, noi străbatem 1.000 de km de probă specială pe sezon, în timp ce piloţii din străinătate parcurg 4.000 de km pe săptămână. Aici se face di