În anul 2011 comparativ cu anul 2010, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut cu 2,5%. Scăderea este datorată reducerii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-6,2%) şi a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-1,7%). Vânzările de produse nealimentare au crescut cu 0,2%, a anunţat, în această dimineaţă, Institutul Naţional de Statistică (INS). Scăderea per ansamblu a consumului cu 2,5% este un semnal de alarmă privind evoluţia Produsului Intern Brut pe 2011, deoarece consumul are o pondere de peste 60% în PIB.
Ca date ajustate sezonier (în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate), în anul 2011, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut cu 3,3% comparativ cu anul 2010. Scăderea este datorată reducerii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-7,1%) şi a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-1,8%). Vânzările de produse nealimentare au crescut cu 0,2%.
Creştere consistentă în decembrie
Vânzările din comerţul cu amănuntul au înregistrat în luna decembrie 2011, comparativ cu luna decembrie 2010, o creştere cu 6,0%. Creşterea e datorată avansului vânzărilor de carburanţi pentru autovehicule în magazine specializate (+12,0%), al vânzărilor de produse nealimentare (+8,1%) şi al vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,7%).
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna decembrie 2011, comparativ cu luna decembrie 2010 a crescut cu 3,9%. Creşterea se datorează comerţului cu amănuntul al ca