Parlamentul European a luat in discutie revizuirea regulilor de publicitate pentru canalele de televiziune din Uniunea Europeana, propunere ce include o noua abordare in privinta plasarii produselor publicitare.
Conform unui comunicat de presa, europarlamentarii au extins aria de actiune a asa-numitei directive Televiziune Fara Frontiere spre toate serviciile audiovizuale din UE si au acceptat, totodata, sa autorizeze pauzele publicitare in filme si alte programe televizate, la fiecare 30 minute.
Adoptand in prima citire raportul de co-decizie intocmit de Ruth HIERONYMI (PPE-DE, DE), din partea Comitetului pentru Cultura (CULT), Parlamentul a aprobat, totodata, mecanisme ce permit Statelor Membre sa adopte reguli stricte, dar justificate, in baza carora ar putea stopa abuzurile unor furnizori de servicii cu sediul in alte state ale Uniunii. Deputatii au adoptat, totodata, cateva amendamente cu referire la etica.
Propunerea Comisiei are ca obiectiv crearea unor conditii de concurenta echitabile intre difuzorii publici si privati si producatorii independenti. Ea vizeaza totodata largirea ariei de actiune a dispozitiilor europene pentru a include noi canale media cum ar fi cele video sau internetul.
Noua legislatie urmareste actualizarea directivei Televiziune Fara Frontiere, din 1997, astfel incat sa corespunda noilor evolutii in tehnologia audiovizuala si practica publicitara.
Restrictii cu privire la plasarea produselor publicitare
In ce priveste unul din cele mai controversate aspecte ale proiectului de directiva, Parlamentul a sprijinit un nou amendament al raportorului, autorizand plasarea produselor publicitare intr-un numar limitat de programe si numai conform unor conditii stricte.
Spoturile vor fi interzise "in timpul emisiunilor de stiri si de actualitati, in timpul programelor