Infrastructura de legătură a podului peste Dunăre este aproape finalizată pe malul românesc, însă bulgarii înregistrează întârzieri mari la lucrările de construcţie.
Puntea de legătură între România şi Bulgaria din judeţul Dolj pare un proiect fără sfârşit. Autorităţile doljene au anunţat marţi că, deşi infrastructura pe malul românesc va fi gata până în iulie, bulgarii vor da în folosinţă podul Calafat-Vidin cel mai probabil la sfârşitul anului 2012.
„Termenul de finalizare pentru partea românească este 16 iunie. Chiar dacă nu se va respecta acest termen, în iulie tot se va termina. Bulgarii nu au respectat însă graficul de lucrări şi probabil că podul va fi gata la sfârşitul lui 2012“, a declarat marţi Constantin Şerban, director adjunct în cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova, acesta precizând că pe malul românesc lucrările sunt realizate în proporţie de 87-90 la sută.
Podul dintre Calafat si Vidin va avea o lungime de doi kilometri şi este un element important pentru coridorul european de transport care va lega oraşul german Dresda de Istanbul, Turcia. Dezvoltarea proiectului va costa în total 226 de milioane de euro. Pentru construcţia infrastructurii feroviare şi rutiere de acces la Podul Calafat – Vidin, România va primi din partea Uniunii Europene 57 milioane euro, prin facilitatea ISPA, din care 11,98 milioane reprezintă cofinanţarea asigurată de partea românească.
Centura Severinului, finalizată în acest an
Oficialul a trecut ieri în revistă şi lucrările aflate în derulare sau în procedură de atribuire în Oltenia, precizând faptul că a început reabilitarea drumului naţional 6 dintre Alexandria şi Craiova, realizându-se centuri ocolitoare la Alexandria şi la Caracal, cu termen de predare în doi ani.
Reprezentantul DRDP a precizat că în acest an va fi finalizată şi centura municipiului Dr