Succesul înregistrat de cea de-a doua generaţie a lui Mazda3 a determinat constructorul japonez să speculeze momentul. După doi ani prolifici, modelul a fost uşor redesenat, apărând de săptămâna trecută şi pe şoselele româneşti în noua înfăţişare. La exterior, modificările nu sunt esenţiale, dar există şi, cel mai important, sunt vizibile. Partea frontală a intrat sub lupa designerilor, aceştia operând facelift-ul prin introducerea unor proiectoare de ceaţă rotunde, dar mai ales prin grila nouă, mai agresivă şi mai sportivă.
Şi bara din spate a fost regândită. Ca schimbarea să fie cât mai elocventă, noua versiune Mazda3 a fost „încălţată” cu jante noi, iar producătorii aduc acum o nouă culoare în paleta cromatică. Denumit „bronz tomnatic”, vorbim de fapt de o nuanţă de maro metalizată, foarte plăcută ochiului. Înăuntru, culoarea roşie a cadranelor de bord s-a transformat într-o nuanţă mult mai odihnitoare, pe alb.
De-a lungul unui drum Bucureşti – Poiana Braşov şi retur, am testat varianta diesel a sedanului Mazda3, adică o motorizare 1.6 diesel şi 116 CP, care este disponibilă doar alături de o transmisie manuală în şase trepte. Nota bene, cutia păstrează caracteristicile anterioare: excelentă timonerie, curse scurte şi exacte. Cuplul de 270 Nm începe de la 1.750 de rotaţii şi s-a dovedit arhisuficient pentru orice regim dinamic. Maşina se mişcă uşor, accelerează imediat, ai viaţă în depăşiri, toate pe fondul unei silenţiozităţi neaşteptate a dieselului de sub capotă.
În fişa tehnică, consumul mixt al lui Mazda3 1.6 CD este avansat la 4,3 litri la suta de kilometri. În test, computerul de bord resetat la plecare ne-a indicat până la Comarnic o valoare de 5,5 litri, care a urcat pe sectorul de serpentine până la 6,3 litri. Ultima parte a drumului, cuprinsă între Râşnov şi Poiană, s-a făcut în condiţii de iarnă, cu zăpadă şi gheaţă