Acesta este al doilea semnal pozitiv din sectorul transporturilor rutiere, după ce grupul german DB Schenker, principalul competitor al edy spedition, a anunţat vânzări în creştere cu 13% în perioada aprilie-septembrie.
Compania edy International Spedition, parte a grupului edy şi cel mai mare operator de transport rutier de marfă controlat de omul de afaceri Alin Popa, a înregistrat în primele nouă luni ale acestui an o creştere a veniturilor de peste 25% faţă de perioada similară a anului trecut, la aproximativ 49 mil. euro.
Anul trecut divizia de transport rutier a înregistrat o cifră de afaceri de 56 mil. euro, în scădere cu 25% faţă de 2008. Grupul edy, care include edy Logistics, edy International Spedition, Autocamion Service şi Diesel One, a atins anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 118 mil. euro, potrivit oficialilor companiei, în scădere cu aproximativ 20% faţă de 2008. Anul acesta bugetul grupului este construit pe o creştere de 20%, la peste 141 mil. euro.
În perioada ianuarie-septembrie, indicele EBITDA al transportatorului s-a ridicat la 12%, în scădere faţă de anul trecut, potrivit informaţiilor companiei. Astfel, profitul EBITDA al companiei a fost de aproape 5,9 mil. euro. În 2009, compania a înregistrat o pierdere netă de 2,1 mil. euro, potrivit datelor de pe Ministerul de Finanţe.
"Creşterea preţului motorinei peste estimările iniţiale ne-au determinat să mărim tarifele, la un nivel care să permită continuarea activităţii, industria de transport neputând absorbi creşterile constante ale preţului combustibilului şi costul finanţării", a declarat Mircea Ţiplea, directorul financiar al edy Group.
Mircea Ţiplea, 35 de ani, a fost în perioada 2003-2009 director financiar al îmbuteliatorului Coca-Cola HBC România, iar anterior el a mai lucrat în cadrul producătorului berii Bergenbier. Ţiplea nu este singurul