O mare parte din manageri ţin cu greu pasul cu schimbările tehnologice, iar aceasta este una din marile provocări cu care se confruntă "managerul 3.0" pentru a reuşi în afaceri, aceasta este concluzia la care au ajuns oamenii de afaceri, profesorii şi consultanţii prezenţi la o dezbatere organizată de şcoala de afaceri WU Executive Academy şi Oxygen PR.
Cât de mult ajută un MBA în carieră şi ce riscuri îşi asumă un manager care lucrează toată viaţa într-o multinaţională?
"De regulă, mulţi oameni care au trăit prea mult timp într-o corporaţie nu sunt capabili să îşi dezvolte propriul business. Personal, eu am intrat în business aşa cum intră un copil mic într-o piscină: mi-ar fi fost mult mai uşor dacă aş fi avut o educaţie mai solidă, care să mă ajute să am mai multe reuşite şi să fac mai puţine greşeli", a spus Ronald Binkofski, executivul polonez care a preluat în octombrie anul trecut conducerea subsidiarei locale a gigantului software american Microsoft. Binkofski a absolvit cursurile Facultăţii de Matematică Aplicată a Universităţii Jagiellonian şi s-a specializat în matematică în Universitatea Johann Wolfgang Goethe din Frankfurt. El a lucrat în ultimii 5 ani la Microsoft Polonia, unde ultima poziţie deţinută a fost aceea de director de marketing, business şi operaţiuni.
Profesorul Bodo Schlegelmilch, decan al WU Executive Academy din Viena, care oferă pe piaţa locală cel mai scump program de Executive MBA (de 35.000 de euro), este de părere că educaţia de business este esenţială pentru managerii care vor să facă performanţă.
"Mereu se vor găsi persoane care nu au fost la şcoli medicale, dar care pot vindeca oameni, la fel cum mereu vor exista antreprenori de succes care nu au absolvit un program de MBA. Absolvirea unui MBA îi ajută pe manageri să înteleagă cum să facă business şi ar fi bine dacă executivii di