Spectacolul „Femeia care şi-a pierdut jartierele“, cu Horaţiu Mălăele, George Mihăiţă şi Dorina Chiriac, are toate datele unei reuşite. Comedia bulevardieră îşi găseşte, în această creaţie scenică de la Teatrul de Comedie, regizată de Silviu Purcărete, o expresie desăvârşită.
Teatrul bulevardier nu a avut tocmai o evoluţie fericită pe scenele româneşti în ultimii ani. Instituţia al cărei profil a fost gândit, cel puţin parţial, pentru acest tip de spectacol, şi anume Teatrul Nottara, a coborât mult ştacheta calităţii, fără să-şi asume cu adevărat datele comediei de bulevard, iar reprezentaţiile ocazionale din alte spaţii, cu producţii independente, s-au pierdut de cele mai multe ori în zona şuşelor. Reţeta de succes a comediei de bulevard presupune o combinaţie reuşită de actori-vedetă, regie inteligentă, un text bine scris şi umor îngroşat, dar nu mai departe de acea graniţă fină dincolo de care începe derizoriul.
Acestea sunt datele pe care mizează spectacolul „Femeia care şi-a pierdut jartierele", în regia lui Silviu Purcărete, producţie a Teatrului de Comedie, care a avut premiera la „Teatrul Teatrelor", noul spaţiu de joc, amenajat într-un pavilion de la Romexpo. Textul lui Eugène Labiche, un maestru al genului, le oferă celor trei actori, Horaţiu Mălăele, George Mihăiţă şi Dorina Chiriac, partituri spumoase, pe care, de altfel, publicul le savurează din plin.
George Mihăiţă şi Horaţiu Mălăele, în spectacolul „Femeia care şi-a pierdut jartierele“ Fotografii: Teatrul de Comedie
Marele merit al regiei este că lucrează spectacolul pe două planuri şi pentru două planuri de receptare. Cel de suprafaţă, al comediei de bulevard, cu toate ingredientele tipice, bazate pe comic de situaţie şi comic de personaj, cu bastonade şi bătăi cu frişcă, explozii care se lasă cu şuviţe de păr fumegânde şi feţe pline de funingine, à la