Societatea va participa la toate licitaţiile regiilor de transport local cu autobuzul produs la Braşov
Directorul general al companiei Roman SA, Carol Rugacs, a declarat că societatea a vândut 60 de autobuze în decursul unui an, de la începerea producţiei acestor vehicule la uzina braşoveană. Potrivit lui Rugacs, firma se aşteaptă să câştige cât mai multe contracte pentru autobuzul Urban Crosstown de la municipalităţile din ţară, ţinta cea mai importantă fiind, bineînţeles, Bucureştiul, „aici fiind foarte greu de intrat pentru că există alte interese”.
Primăriile din ţară, însă, apelează mai mult la autobuze second-hand atunci când vor să schimbe flota pentru transportul în comun. Altele merg pe ideea cumpărării unor autobuze „de firmă”, în majoritate scumpe. „Autobuzele Mercedes cumpărate la Bucureşti (Citaro - n.r.) n-au, toate, aer condiţionat şi au costat 180.000 de euro pe bucată. Autobuzele noastre costă 120.000 de euro şi au, toate, aer condiţionat. A fost o licitaţie, dar caietul de sarcini era făcut în aşa fel încât să poată câştiga orice firmă care are sigla un cerc împărţit în trei”, spune Carol Rugacs.
Oficialul companiei braşovene spune că va participa la toate licitaţiile regiilor de transport local cu autobuzul Roman, însă are îndoieli că acestea vor exista, mai ales acum, când lipsa banilor este o problemă severă.
Urban Crosstown costă 120.000 de euro
Autobuzul Urban Crosstown are motorizare Euro 5, podea total coborâtă, caroserie autoportantă, dispozitive tehnice destinate să faciliteze accesul persoanelor cu mobilitate redusă şi sistem de siguranţă care nu permite plecarea autobuzului cu uşile deschise. Are o capacitate totală de 91 de persoane, pe scaune şi în picioare şi atinge o viteză maximă de 80 de km/h. Autobuzul are şi o variantă cu podea joasă. Societatea va participa la toate licitaţii