Masinile electrice trec incet din teorie in practica. In Japonia, Mitsubishi a redus cu 5.000 de euro pretul masinii electrice i-MIEV, la o zi dupa ce Nissan a anuntat ca primul sau model electric, Leaf, poate fi comandat. Mitsubishi i-MIEV costa in Japonia aproape 32.000 de euro, dar pretul scade cu 9.000 de euro datorita subventiilor guvernamentale, in timp ce modelul Nissan Leaf, mai mare ca dimensiuni decat concurentul sau - costa 24.000 euro dupa aplicarea subventiilor.
Anul trecut cand s-au anuntat preturile, modelul i-MIEV al Mitsubishi costa in Japonia circa 37.000 de euro, fara a se pune la socoteala subventiile oferite de stat celor care cumpara masini 100% electrice. Acum, producatorul a anuntat ca pretul de baza scade cu 5.000 de euro, iar cei 9.000 de euro oferiti de statul japonez cumparatorilor duc pretul la echivalentul a 22.700 euro.
i-MIEV are sub 3,4 metri lungime, au fost pana acum livrate circa 1.400 de masini pentru flote auto, insa de la 1 aprilie incep livrarile si pentru persoane fizice, dar tot in volume mari. Masina are o autonomie de circa 160 km, se incarca total in sapte ore si viteza maxima e de 130 km/h. Mitsubishi vrea sa vanda circa 5.000 de unitati in anul fiscal ce incepe la 1 aprilie.
Marti, Nissan a anuntat preturile primei sale masini electrice, Leaf, model de clasa C care ajunge sa coste in Japonia sub 24.000 de euro dupa aplicarea subventiilor. Totusi, livrarile vor incepe din decembrie si estimarile legate de primele luni indica vanzarea a 6.000 de unitati. Autonomia masinii Leaf este de 160 km, viteza maxima e de 140 km/h, iar timpii de incarcare sunt de opt ore la o priza standard si 30 de minute la o statie de incarcare rapida ce duce bateria la 80%.
In SUA Leaf va fi mai ieftina, pretul initial e de aproape 33.000 dolari, dar se aplica o subventie de 7.500 dolari, astfel ca un cumpara