Televiziunea publică a suferit vineri seara o înfrângere umilitoare în bătălia audiențelor în mediul urban, emisiunea de lansare a grilei de toamnă a postului, pentru pregătirea căreia s-au cheltuit sute de mii de euro, clasându-se abia pe locul 10, cu un rating de 10 ori mai mic decât cel al emisiunii Vocea României, care a fost lider de audiență.
TVR a marcat vineri seară, pe un interval orar de maximă audiență, lansarea grilei de toamnă printr-un spectacol grandios și foarte costisitor, vedetele postului fiind trimise în lumea întreagă pentru a transmite live.
Astfel, Corina Dănilă a transmis de la Las Vegas, unde s-au aflat și directorul TVR, Claudiu Săftoiu, și șeful știrilor, Claudiu Lucaci. Moise Guran s-a aflat la Londra, Smaranda Vornicu la Paris, Ramona Bădescu la Roma, Cătălin Ştefănescu la Belgrad, Iuliana Marciuc la Madrid, Eveline Păuna la Chișinău, Marina Constantinescu la Viena, Monica Ghiurco la Budapesta, iar Mihai Constantin la Bruxelles.
De asemenea, emisiunea România fără frontiere a inclus și secvențe filmate din elicopter, spectacole de artificii și momente flash-mob în București și alte orașe.
Locul 10 în mediul urban
Toată desfășurarea de forțe și fondurile alocate producerii acestei emisiuni au fost însă inutile, românii nefiind interesați de spectacolul oferit de TVR, care a fost difuzat pe același interval orar cu emisiunea produsă de PRO TV, Vocea României.
Potrivit unei analize realizate de paginademedia.ro, emisiunea TVR s-a clasat abia pe locul 10 în mediul urban, cu doar 117.000 de români pe minut. Televiziunea publică a fost devansată chiar și de către postul sport.ro! În comparație, liderul Vocea României a avut, în fiecare minut, 1,25 milioane de spectatori.
La nivel național, TVR a reușit să urce pe locul șase în clasament, cu 325.000 de spectatori pe minut, fiind însă devansată de posturile Nați