Mio Technology, unul din principalii furnizori de sisteme de navigatie, a vandut in primul trimestru din 2009 circa 6.000 unitati, cu 35% mai putin decat in aceeasi perioada a anului trecut, criza economica mondiala punandu-si amprenta direct asupra volumului de unitati vandute.
In plus, efectele crizei s-au vazut in primele luni ale anului nu doar la nivelul furnizorului de dispozitive de navigatie, ci si pe intreaga piata de GPS, potrivit country director-ului Mio Romania, Laura Samson (foto).
Luna aprilie a adus vanzari mai mari companiei, datorita promotiilor aparute cu ocazia Sarbatorilor Pascale. Iar pentru urmatorul trimestru al anului, Samson estimeaza o crestere de maxim 50% fata de T1.
Vanzarile au fost ponderate intre modele la fel ca si pana acum, sustine ea, nefiind nici un model care sa se fi vandut in mod special in cantitati mai mari.
Motorul care a influentata vanzarile Mio, chiar si in aceasta perioada de criza, sta in increderea in brand de care beneficiaza compania pe piata din Romania: “In vreme de criza, cumparatorii prefera sa cumpere brand”, spune country director-ul.
In ceea ce priveste pretul mediu al dispozitivelor GPS, acesta va cunoaste un trend descendent in 2009, ca urmare a tendintei consumatorilor de a se reorienta, spre produse mai accesibile, mai ieftine.
“Deocamdata e prea devreme pentru a ma putea pronunta asupra evolutiei la nivel de 2009, insa ceea ce pot spune cu certitudine este ca pretul mediu al dispozitivelor GPS va avea un trend descrescator, datorat tendintei consumatorilor de a se orienta spre produse mai ieftine”, explica Laura Samson.
In plus, numarul clientilor companiei a ramas constant si in primele luni ale anului si nu a existat nici o modificare semnificativa din acest punct de vedere, mentioneaza sefa operatiunilor Mio din Romania.
Mio a lansat la sfarsitul saptamani