Pilotul de Formula 2, Mihai Marinescu a bifat în weekendul trecut prima experienţă la volanul unui monopost de GP2, o competiţie anticameră a Formulei 1. Invitat de echipa Rapax, să concureze în Grand Prix-ul Emiratelor Arabe Unite de la Abu Dhabi, pilotul braşovean a încheiat pe locul 17 prima cursă, ca în cea de-a doua să abandoneze după ce a fost implicat într-un incident de cursă în primul tur şi a făcut o pană lentă pe roata stânga spate. Mihai a vorbit, pentru ProSport, despre experienţa pe care a trăit-o în GP2.
Mihai, cum te-ai simţit într-un monopost apropiat de cel al Formulei 1?
Nu am avut emoţii, eram mai degrabă nerăbdător să urc în monopostul de GP2 al echipei Rapax. În plus, în maşină m-am simţit confortabil de când m-am urcat în ea.
Ce impresie ţi-a lăsat pista?
Pista este foarte interesantă şi are multe lucruri pe care nu le întâlneşti pe alte circuite. Un exemplu elocvent pe care îl sesizează toţi cei care urmăresc cursele de pe Yas Marina este acel tunel prin care treci după ce ai plecat de la boxe. Desenul pistei este unul care mi-a plăcut mult pentru că are porţiuni de viteză, iar către finalul turului ai o porţiune foarte tehnică care este mai îngustă decât pare la televizor.
Spune-ne care ar fi diferenţele majore dintre monopostul de GP2 şi cel din Formula 2?
Frânele sunt o diferenţă majoră. Trebuie să frânezi târziu însă când pui piciorul prima dată pe frână nu simţi decelerarea, este incredibilă maşina din acest punct de vedere şi mă bucur că am putut pilota un monopost atât de apropiat de cel din Formula1. Apăsarea aerodinamică este complet diferită de cea a monopostului de Formula 2. După ce am rulat şi cu acest tip de monopost pot spune că dacă facem o comparaţie între cele două practic în F2 nici nu aveam apăsare aerodinamică. Pe de altă parte mă aşteptam ca diferenţa de putere să fie mai mar