Tot mai puţine companii expun la târguri preferând să nu mai investească în promovare pentru a-şi plăti angajaţii. La Târgul naţional Prahova Construct, deschis ieri pe platoul Casei de Cultură a Sindicatelor din Ploieşti, expun doar 21 de companii, faţă de 40, câte au fost anul trecut. Printre expozanţi se numără companii din Bucureşti şi Cluj-Napoca, însă majoritatea sunt din judeţ. “Avem şase dezvoltatori de proiecte imobiliare şi o singură bancă, restul, societăţi specializate pe materiale de construcţii”, a precizat directorul de promovare în cadrul Camerei de Comerţ şi Industrie Prahova, Alexandra Petre.
Motivul este simplu: în loc să trimită angajaţii în şomaj, patronii au preferat să reducă bugetele de publicitate, a spus Alexandra Petre.
Niciun contract în prima zi
Organizatorul, Camera de Comerţ şi Industrie, a încercat să atragă companiile, percepând chirii cu 10 % mai mici decât anul trecut. Acum, o firmă plăteşte pentru cele cinci zile cât ţine târgul (miercuri-duminică), pentru un stand de 6 mp, 1500 de lei, iar pentru 9 mp, 2050 de lei.
Chiar şi aşa, vechii clienţi, firme din Covasna, Arad şi Braşov au refuzat invitaţia, deşi anii trecuţi au avut clienţi şi au semnat contracte avantajoase la târg.
Actualii expozanţi s-au adaptat tendinţei şi, ca să atragă clienţii, au anunţat reduceri de până la 40% la produsele promovate, a precizat reprezentantul Camerei de Comerţ şi Industrie Prahova.
Ieri, la inaugurarea târgului au fost doar vizitatori. Valeria Chiciu, laborant, a venit să verifice preţurile. A cântărit oferta şi a plecat.
„Sincer, nu-mi permit să achiziţionez materiale de construcţie în perioada asta. Aş avea ceva de făcut, întotdeauna mai este ceva de făcut... Cu ce, însă, cu ce bani să faci?”, a spus femeia.
Ziua s-a încheiat fără c