"...Pentru a fi european este necesară dobîndirea unei identităţi civice absolute, care să le permită imigranţilor şi descendenţilor lor să se simtă pe acest continent la ei acasă. De fapt, în teorie, ar trebui să fie mai uşor să te simţi turc-euopean, algerian-european sau marocan-european, decît turc-german, algerian-francez sau marocan-spaniol, deoarece calitatea de european dă, prin definiţie, o identitate mai largă, mai generală. Într-o anume manieră, europenitatea nu funcţionează aşa. Europenii din naştere se pot simţ francezi-europeni, germani-europeni sau spanioli-europeni. Unii, cei fericiţi şi puţini, pot să se simtă chiar britanici-europeni. Şi putem întîlni persoane care în străfundul sufletului lor se simt - să zicem - pakistanezo-britanici sau tunisieni-francezi. Dar tratatul Uniunii Europene nu prea funcţionează în acest fel. Pentru a rezolva cea mai gravă problemă a continentului nostru, nu doar a Franţei, ar trebui să redefinim ce înseamnă să fii european..."
"...Pentru a fi european este necesară dobîndirea unei identităţi civice absolute, care să le permită imigranţilor şi descendenţilor lor să se simtă pe acest continent la ei acasă. De fapt, în teorie, ar trebui să fie mai uşor să te simţi turc-euopean, algerian-european sau marocan-european, decît turc-german, algerian-francez sau marocan-spaniol, deoarece calitatea de european dă, prin definiţie, o identitate mai largă, mai generală. Într-o anume manieră, europenitatea nu funcţionează aşa. Europenii din naştere se pot simţ francezi-europeni, germani-europeni sau spanioli-europeni. Unii, cei fericiţi şi puţini, pot să se simtă chiar britanici-europeni. Şi putem întîlni persoane care în străfundul sufletului lor se simt - să zicem - pakistanezo-britanici sau tunisieni-francezi. Dar tratatul Uniunii Europene nu prea funcţionează în acest fel. Pentru a rezolva